Isnin, Mac 09, 2009

setelah seminggu..



..::pa habaq sume..aku kembalik lagik..setelah seminggu lebih aku demam..hampeh..kene plak ciuman menetang yg bername "cali"..sepet mate aku..nasib bek x cacat..kalo cacat..aku trime je..sume ini dugaan aku..banyak buat dosa..kalo x sakit..mulut ni x de nyer ringan2 nak mintak ampun kat ALLAH..kite muhasabah n tazkirah la ckit petang2 ni..ehem2..

..setiap yg bernyawe itu pasti akan mati.WAJIB mati..jike hati ini d lande keresahan,kegelisahan,hendak membuat pilihan..bace lah AL-QURAN..sesungguhnyer AL-QURAN itu adelah penenang jiwe yg terbaik..bukan g karoke..sembahyang d awal waktu..kite nak masuk syurge ALLAH cepat..tapi semyg hujung2 waktu..apa la..

..dan ALLAH telah berfirman..
"demi waktu..sesungguhnyer manusia itu d dalam kerugian..."

memg manusia ini dlm kerugian..tido nak je lebey waktu..habis sume lebor..subuh pon x qada'..
mkn plak nak lebey..doa x bace..keberkatan xde..rugi lg..banyak mase n perbuatan yg kite lakukan ini sumenyer rugi2 belake..kite kene muhasabah balik dr ni..tgk ape yg silap..oraiyt bebeh..salam rebungan..

p/s: selagi nyawe masih d dade..selagi itu kite masih perlu mengucap..


1 ulasan:

haLyZaQiut berkata...

hhu...insaf2....

Senarai Blog Saya

ini adelah adilah..

ini adelah adilah..

ini adelah mak..

ini adelah mak..
hua-hua..

ini adelah aku..

ini adelah aku..

kuarGe Ku

kuarGe Ku
aku nyer kuarge,..

ini adelah ayah..

ini adelah ayah..
erm..

senja nan jingga..

senja nan jingga..

Foto2ku..

Foto2ku..
ini adalah gambo ayh aku time mude2..sampai guling2 la aku duk gelak time first tgk gambo ni..!!..huhu..!!

meRaH naN menyalA

meRaH naN menyalA
masih mude...

peNgirA

ini adelah atikah..

ini adelah atikah..

ini adelah adham..

ini adelah adham..

seMbang2


ShoutMix chat widget

TentAnG diriKu iNi..

Foto saya
manjung-arau-manjung, perak la..., Malaysia
aku seorg anak sulung yg mempunyai 3 org adik yg tdk dpt dikawal tgkah lakunyer..:P

PeNgikot2...