Khamis, Mei 21, 2009

MengaPa kiTe d Uji..?


...
21 Mei 2009
-hening pagi memeluk tubuhku..sebelum makhluk yg bername bilal melaungkan "laungan agung",aku sudah pon terjage dr tempat pembaringan..tatkala sesuatu dtg kpde ku..iaitu perasaan dr hati yg bercelaru..memikirkan mase depan yg entah kemane lg..
kehidupan kite selalu d uji dgn pelbagai ujian..semakin kite dekat dgn"NYA"..semkin kite d uji dgn pelbagai ujian..itu lah nafsu dan syaitan yg menerajui kemaksiatan mengelilingi hati..hati yg penuh dgn keserabutan kehitaman..tetapi masih ade ruang yg suci..yg putih..yg harus d jage dan disebarkan untuk memlihkan bahagian yg hitam..sesungguhnyer taubat itu selalu tebuke akan pintunyer untum hamba2 yg tuluis hati bertaubat..mengharap keredhoan Ilahi..YG MAHA SUCI..MAHA PENGAMPUN..MAHA MENGASIHANI..aku bersujud memohon keampunan kpd MU YA ALLAH..

-kepade yg ter"syg"..aku d sini sentiase ade. menunggu mu dgn penuh ujian..
hati tidak boleh d paksa..hak manusia untuk berubah..berubah lah kearah kebaikan..cr la pembimbing yg menyusuri jalan makrifat...

-"selagi masih ada ruang untukku melabuhkan rindu..selagi masih ada peluang untuk ku....cukup lah sekadar ku menyatekan rindu..."

Tiada ulasan:

Senarai Blog Saya

ini adelah adilah..

ini adelah adilah..

ini adelah mak..

ini adelah mak..
hua-hua..

ini adelah aku..

ini adelah aku..

kuarGe Ku

kuarGe Ku
aku nyer kuarge,..

ini adelah ayah..

ini adelah ayah..
erm..

senja nan jingga..

senja nan jingga..

Foto2ku..

Foto2ku..
ini adalah gambo ayh aku time mude2..sampai guling2 la aku duk gelak time first tgk gambo ni..!!..huhu..!!

meRaH naN menyalA

meRaH naN menyalA
masih mude...

peNgirA

ini adelah atikah..

ini adelah atikah..

ini adelah adham..

ini adelah adham..

seMbang2


ShoutMix chat widget

TentAnG diriKu iNi..

Foto saya
manjung-arau-manjung, perak la..., Malaysia
aku seorg anak sulung yg mempunyai 3 org adik yg tdk dpt dikawal tgkah lakunyer..:P

PeNgikot2...